17 Ekim 2010 Pazar

Cirque Du Soleil'de Engelli ve Türk dansçı - DERGİN TOKMAK

Londra'dan gösteriler - Cirque du Soleil başlığı altında 2 gün önce bir yazı yazmıştım, grubun Londra'da izlediğim Varekai isimli gösterisinde Ikarus'un kanatlarını kaybettiğinde onun kanatsız kalmasını temsil eden ve sahneye iki koltuk değneği ile çıkıp dans eden bir engelli dansçısı vardı, bu gece onunla ilgili bir araştırma yapmak için değim yerindeyse kolları sıvadım, önce gösterinin videolarını youtube'dan izlemeye başladım, dansçı hakkında yapılmış sayfalarca yorumları okudum;

kimileri bu durumun bir ''düzmece'' olduğundan filan bahsederken,
(Dünya'nın her yerinde böyle insanlar var, benim de insanları kandırdığımı, sahte heyet raporu almaya kalkıştığımı söyleyenler olmadı değil hani, neyse...)

bir kişi dansçının gerçek hayatta bedensel engelli olduğunu, isminin Dergin TOKMAK olduğunu yazmıştı.

Google'da ismini yazıp aramayı başlattığımda ise sanatçının 1973 Almanya doğumlu olduğu ve ailesinin Türk olduğu bilgisine ulaştım.

Buyrun bir de siz okuyun...

http://www.stixsteps.de/Bio.html

Varekai performansını aşagıdaki videodan izleyebilirsiniz:

*(solo of Crutches''Cirque Du Soleil Varekai'')*youtubedaki video ismi...



Dergin Tokmak'ın muhteşem Varekai performansını izlemek için tıklayın 

Dergin Tokmak - James Brown  video izlemek için tıklayın

ALKIŞLAR

1 yorum: